Et af medlemmerneskal være særlig kyndig indenfor området militær- og våbenhistorie.Et af medlemmerneskal være læge, om muligt med speciale i nefrologi.Et af medlemmerneskal være chefen for Hjemmeværnsregionen VI eller udpeget af denne. Skulle dette ikke være muligt, skal bestyrelsesmedlemmet på anden vis repræsentere det frivillige militære forsvar.
Hvert bestyrelsesmedlem skal ved sin indtræden udpege en suppleant, der indtræder i bestyrelsen ved hans fratræden. Valget kan senere omgøres. Den udpegede suppleant skal godkendes af bestyrelsen.
Civilretsdirektoratet kan afsætte et bestyrelsesmedlem, som er kommet ud af rådighed over sit bo, ikke har ført retskaffen vandel, har gjort sig skyldig i en strafbar handling, som begrunder nærliggende fare for misbrug af hvervet, har forsømt sine pligter som bestyrelsesmedlem, eller i øvrigt har vist sig uegnet til hvervet.
Bestyrelsens medlemmer fratræder ved udgangen af den måned, hvori de fylder 70 år. Denne bestemmelse gælder ikke den første bestyrelse.
Den første bestyrelse består i overensstemmelse med fondsstifterens ønske af direktør dr. phil. Arne Hoff, fondsbørsvekselerer Steen Gabriel Jensen og advokat K.V. Schoubye samt fondsstifteren. Bestyrelsen vil snarest supplere sig og udpege suppleanter, jfr. § 7, stk. 2.
§ 8.
Fondsstifteren fungerer, så længe hun lever, som bestyrelsens formand. Derefter vælger bestyrelsen selv sin formand.
Bestyrelsens beslutninger træffes ved simpel stemmeflerhed. Ved stemmelighed er formandens stemme afgørende.
Bestyrelsen kan fastsætte en forretningsorden.
Fonden tegnes af formanden i forening med et medlem af bestyrelsen.
Det påhviler bestyrelsen at føre en protokol for fondet. I denne protokol indføres fondsfundatsen og den forventede stadfæstelse, oplysning om, hvem der oppebærer ydelse for fondet, samt i øvrigt alle meddelelser og oplysninger, der måtte være af interesse for fondet.
Af fondets indtægter tillægges der bestyrelsesmedlemmerne et vederlag for deres arbejde.
Herudover kan der holdes passende udgifter til kontorhold m.v.
§ 9.
Over fondets formue, dets indtægter og udgifter skal bestyrelsen hvert år aflægge regnskab. Fondets regnskabsår er kalenderåret, dog løber første regnskabsår fra 6. december 1979 til 31. december 1980.
§ 10.
Såfremt fondets oprindelige formål ikke kan tilgodeses længere, kan der efter bestyrelsens skøn og med Civilretsdirektoratets tilladelse foretages sådanne ændringer af fundatsen, at beslægtede formål kan tilgodeses. Såfremt ændrede forhold i øvrigt gør det hensigtsmæssigt at foretage ændringer i fundatsen, skal dette kunne ske med Civilretsdirektoratets godkendelse.
************************
Som vedtaget på stiftende generalforsamling den 26. november 1980, godkendt af Undervisningsministeriet den 28. november 1985 og tillæg vedtaget den 27. april 1993 og godkendt af Civilretsdirektoratet den 4. juni 1993.
København, den 1. december 1993
Sammenskrevet af:
Morten W. Vandborg
advokat, bestyrelsesmedlem i Fonden