Ansøgningsprocedure og frister​

For at komme i betragtning til en uddeling fra Fonden, skal du bruge Fondens ansøgningsskema. Du finder ansøgningsskemaet her på siden.

​Ansøgningsprocedure

Ansøgningsskemaet downloades til din computer. Når skemaet er udfyldt, sendes det vedhæftet i en mail til Fondens Sekretariat.

Ansøgningsskemaet er fælles for alle 3 områder, som Fonden støtter.

Sammen med ansøgningen skal tillige indleveres Fondens uddelingsbetingelser i behørig underskreven stand af såvel ansøgeren som den eventuelt kommende legatmodtager. Det er vigtigt at ansøgningsskemaet indeholder fuldkomne og præcise oplysninger vedrørende den bankkonto, hvortil legatet skal overføres, idet der ellers ikke kan ske udbetaling af legatet.

Ansøgningsfrister

Ansøgningsfristerne er fastsat ud fra de fastlagte uddelingstidspunkter. Uddeling af legater for så vidt angår medicin er den 6. december (stifteren Helen Bjørnows fødselsdag) og uddelingstidspunktet for så vidt angår det frivillige forsvar og militærhistorisk/våbenhistorisk forskning er den 4. maj (Danmarks befrielse).

Ved ansøgning til de 2 militære formål er ansøgningsfristen således i almindelighed den 1. april og ved ansøgning til medicinske formål er ansøgningsfristen i almindelighed den 20. oktober.

Ønsker du at høre mere om hvordan vi kan hjælpe dig med støtte?

Vi besvarer gerne dine spørgsmål. Ingen spørgsmål er for store eller for små. Derfor er du velkommen til at kontakte os via vores kontaktformular. 

Vi glæder os til at høre fra dig!

​Udfyld formularen⬎

 
 
 
 
Nogle felter er ikke udfyldt korrekt

​Når vi modtager din henvendelse, vil du modtage et svar fra os inden for 24 timer.